2019年6月16日 星期日

給1PcZSbbc4u4juK64mpFSWwcR9hESPboRH8比特幣錢包持有者的一封信(A letter to the 1PcZSbbc4u4juK64mpFSWwcR9hESPboRH8 bitcoin owner)

Hi, I know your password is: ********
嗨,我知道你的密碼是********

You got infected with my malware, RAT (Remote Administration Tool), while browsing the web where my iframe was placed, in the background you got redirected to my exploitpack, your browser wasn't patched so you got infected!
你被我的惡意軟體給入侵了,遠端伺服器管理工具(Remote Administration Tool,RAT),當瀏覽網頁的時候我同時設定了內嵌框架。在背景運作時,你被轉送到我的開源安全滲透,你的瀏覽器沒有這項修補因此你被感染了。

The malware gave me full control over your computer and access to all your accounts (see password above), it was also possible to turn your webcam on, you can Google about RAT's and their functionalities!
透過你的電腦,惡意軟體給了我滿滿的控制,而且存取了你全部人的帳號(看看上面的密碼吧),也可開啟你的網路攝像機。你可以透過谷歌搜尋引擎看看遠端伺服器管理工具(Remote Administration Tool,RAT)與其功能。

I collected all your private data and RECORDED YOU (through your webcam) SATISFYING YOURSELF!
我收集你全部的私人資料,而且(透過了你的網路攝像機)紀錄了你「自我滿足」的樣子!

After that I removed my malware, to not leave any traces.
在這之後我移除了我的惡意軟體,沒有留下任何痕跡。

I can send the video to all your contacts, over email, post on social network and everywhere else and publish all your private data everywhere, including the darknet, where the sick people are!
我可以傳送影像到你的聯絡人,透過電子郵件、在社群網路上的貼文,與每個其他人,並且到處發布道你全部的隱私資料,包括每個很酷的人所待的暗網內。

Only you can prevent me from doing this!
只有你可以阻止我做這檔子事。

To stop me, transfer exactly 1800$ in bitcoin (BTC).
要停止我,傳送我整整價值一千八百美金(USD 1,800)的比特幣(Bitcoin,BTC)。

I think it's a good price compared to living hell and you know this all isn't a joke!
我認為與離開地獄相比,這是個好價錢,且你知道這完全不是個笑話啊!

To get bitcoin go to: www.paxful.com (there are many ways to buy bitcoin), or: www.coinbase.com Or Google - "How to buy Bitcoin?"
取得比特幣,請到www.paxful.com(有很多方法買比特幣),或www.coinbase.com,或利用谷歌搜尋引擎「如何購買比特幣」(How to buy Bitcoin)

You can send direct to my wallet, or create your own wallet first here: www.login.blockchain.com/en/#/signup/ and then send to mine.
你可以直接傳送到我的錢包(應該為「You can send your bitcoin to my wallet directly」),或者於此建造屬於你的第一個錢包→www.login.blockchain.com/en/#/signup/ 並且傳送給我。

My bitcoin wallet is: 1PcZSbbc4u4juK64mpFSWwcR9hESPboRH8
我的比特幣地址是1PcZSbbc4u4juK64mpFSWwcR9hESPboRH8

Copy and paste my wallet, it's (cAsE-sensetive) After receiving the payment, I will delete all your data and you can life your live in peace like before.
複製並貼上我的錢包位置,是有大小寫區分的。在收到款項後,我會刪除你所有的資料,且可以讓你的生活過得跟以前一樣,很祥和的。

YOU GOT 2 DAYS TIME TO GET THE BITCOIN AND PAY!
你有兩天的時間取得比特幣並付款!
Since I already have access to your account, I know if this email has been already read.
自從我已經存取你的帳號後,我知道這封電子郵件是否已經被讀取了。
If you get this email multiple times, it's to make sure you read it and after payment you can ignore it.
如果你收到了這封電子郵件好幾次之後,這表示你讀取了。並在付款之後,你可以忽略它。
Don't show this email to anyone, it will not help you but make everything worse, this should stay our little secret.
不要把這個郵件展示給任何人看,這不會有幫助的,但還會讓事情變得更惡化,這應該是我們之間的小秘密。
Next time update your browser and scan unknown files on: www.virustotal.com, take it as a lesson learned and move on.
下次更新你的瀏覽之後,並在www.virustotal.com網站掃描不知名的檔案。要繼續把這件事當作一個教訓。






MailClientID: 44380518434438051843
郵件端編號:44380518434438051843


==對駭客先生的回應(Reply to Mr. Hacker)==

I shall say "thank you" to Mr. Hacker for your email
首先謝謝駭客先生的來信

Because of my very poor English, I have translated your email to the Chinese language
因為我的英文實在很差,我就將您的郵件翻譯成中文了

I'm so sorry to you because the English language makes me confused very much
很對不起,英文只會讓我更困擾

I'd rather show the mail to the public, and I will reject the requestion about "not showing the mail to the public"
我寧可把這封電子郵件公開給大家看,也不要理會您「不要公開信件」的需求

About your requestion, I do reply to you
針對你的要求,我做出回應

First, I shall never visit "that website" at my company.
第一、我絕對不會在公司逛「那種網站」。

Second, there are not any webcam connected to my computer. Even my computer at my home and my computer in my office.
第二、沒有任何網路攝像機連接到我的電腦。即使是我家的電腦與我辦公室的電腦都一樣。

Third, my computer at my home has been broken for two years. How do you make my computer operate with your malware?
第三、我的電腦已經故障兩年了。你是怎麼用你的惡意軟體讓我的電腦運作的?

Fourth, my computer is broken now, and no webcam was connected to my computer. How do you get my "dirty video clips"? Do you fly an air cam to my home?
第四、現在我的電腦故障了,也沒有連接網路攝像機。你是怎麼取得我的「骯髒污穢影片」?你用空拍機飛到我家偷拍嗎?

Fifth, I have a habit. I always clean and delete my browsing history after I browse the websites.
第五、我有個習慣:我在我逛完網站後,我總是會清除我的瀏覽歷史紀錄。

Sixth, I am an outcast, so there are no contacts at Gmail, MS Outlook.
第六、我是邊緣人,所以在Gmail與Outlook沒有聯絡人。

Seventh, do you mean One Thousand and Eight Hundred Taiwan Dollars? Or One Thousand and Eight Hundred Japanese Yens?
第七、你是說台幣一千八百?還是日幣一千八百?

Eighth, I just kidding on Seventh, but don't be so anxious, please. 1,800USD equals 56,700TWD. You should give me time to collect the money in one month. How does a poor man like me collect or catch up 56,700TWD in two days?
第八、我在第七點是開玩笑的,但請不要這麼著急。1,800美元價值56,700台幣。你應該給我一個月時間去湊錢,我這個窮人怎可能兩天內會湊齊56,700台幣呢?

Ninth, the password you sent to me in the mail is incorrect - egregious. You don't know how to sign in and access my email account.
第九、你傳送給我郵件的密碼是錯誤的,真的錯得離譜。你不知道要如何登入並存取我的電子郵件帳號。

Tenth, you should receive 0.19611149btc but you just got 0.00026772btc on 15-06-2019. That means one thing - MOST PEOPLE KNOW THAT YOU ARE A FXXKING LAIR!
第十、你應該收到0.19611149枚比特幣但你在2019年6月15日只收到0.00026772btc。這意味著一件事:很多人知道你是他×的騙子啊!

沒有留言:

張貼留言